AKU MAMPU !


dalam suatu keadaan yang tenang pun dalam sekelip mata mampu jadi huru hara 
dalam keadaan huru hara juga dalam sekelip mata mampu jadi tenang . 
kadang-kadang dalam hidup kita hanya mampu merancang namun sebaik baik perancang adalah Allah S.W.T




senyum itu cantik.
dalam setiap senyuman terselit pelbagai rasa yang orang lain takkan faham sefaham pemilik senyuman itu .sebab kadang-kadang disebalik senyuman ada satu perasaan yang sangat sedih pada waktu itu . Namun dengan senyuman mampu menutup seketika rasa sedih , rasa kecewa yang tela lama menetap dalam hati . segala masalah yang berlaku , aku sering berkata bahawa setiap ujian tu adalah kerana AKU MAMPU, yaaa sebab there is sunshine beyond that rain, and there is a good things beyond that pain . some quote that really simple but sometimes works on giving supports to you when you are having hard time . dalam kehidupan ni kadang-kadang aku sendiri pun tak faham ape yang terjadi namun aku tahu  disebalik ape yang berlaku itu ade hikmah dan tujaannya .Jadi aku hadapi segala masalah aku dengan tenang dan penuh senyuman walaupun hati aku sedih . Aku senyum , aku ketawa kerana untuk tidak rasa kecewa kita perlu senyum ! bangkit! setiap perasaan dan masalah yang berlaku sekarang mungkin tidak dapat diselesaikan dalam waktu yang ditetapkan, namun kita boleh tunggu , kerana satu saat nanti segala perasaan sedih kecewa itu akan hilang . kesedihan dan kekecewaan itu perlu diuruskan dengan sebaiknya . jangan menjadi sedih dengan perkara yang sia2 tetapi apabila kesedihan itu berlaku disebabkan perkra yang tidak kita sangka , kita bukan hendak sedih tetapi sebenarnya kita tidak faham apekah yang disebabkan keadaan ini terjadi mungkin silap kita sendiri atau ini memang ujian untuk kita ? yes , mungkin . because of that i used to smile on every part of my life i had and going to face . whether it is good or not , i used to smile . i will always smile sebab AKU MAMPU ! :)

Comments

Popular Posts